Monthly Archives: January 2014

PUDIS a.s. 2007-2010

Engineering geologist, geotechnician, underground constructions, exploration PUDIS a.s.

November 2009 – December 2010 (1 year 2 months) Prague, The Capital, The Czech Republic
tunnel Vypich, Metro 5.A (subway), Prague, (NATM, TBM)
tunnel Blanka – MO, Prague, (NATM)
tunnel Radejcin – D8, Radejcin, Central Bohemian Uplands, (NATM)

Engineering geologist, geotechnician, underground constructions PUDIS a.s.

April 2008 – May 2008 (2 months) Prague, The Capital, The Czech Republic
tunnel Lochkov (Lahovska), R1 – SOKP 514 – ring road, Prague, (NATM)

Engineering geologist, geotechnician, underground constructions
PUDIS a.s.

February 2007 – December 2007 (11 months) Prague, The Capital, The Czech Republic
tunnel Lochkov (Lahovska), R1 – SOKP 514 – ring road around Prague, (NATM)
tunnel Blanka, MO – inner ring road, Prague, (NATM)

Práce na souborech několika tunelových staveb v České republice v obrazech:
Working in underground on several tunnel constructions in The Czech Republic, few pictures:

Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha - MO ŠPELC 0079
Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha – MO ŠPELC 0079 – ražba kaloty STT, cca 185 tm od portálu Troja, photo by Ondřej Běhal

Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha - MO ŠPELC 0079
Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha – MO ŠPELC 0079 – průzkumná štola, photo by Ondřej Běhal

Tunel Lochkov (Lahovska), Praha - SOKP 514
Tunel Lochkov (Lahovska), Praha – SOKP 514 – tunelbagr při ražbě kaloty 3PT, photo by Ondřej Běhal

Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha - MO ŠPELC 0079
Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha – MO ŠPELC 0079 – ražba kaloty JTT, cca 300 tm od portálu Troja, photo by Ondřej Běhal

Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha - MO ŠPELC 0079
Tunel Bubeneč (tunelový komplex Blanka), Praha – MO ŠPELC 0079 – vrtani kaloty JTT, cca 300 tm od portálu Troja, photo by Ondřej Běhal

Tunel Lochkov (Lahovska), Praha - SOKP 514
Tunel Lochkov (Lahovska), Praha – SOKP 514 – zaval při ražbě kaloty 2PT, photo by Ondřej Běhal

Tunel Lochkov (Lahovska), Praha - SOKP 514
Tunel Lochkov (Lahovska), Praha – SOKP 514 – zaval při ražbě kaloty 2PT, photo by Ondřej Běhal

Tunel Lochkov (Lahovska), Praha - SOKP 514
Tunel Lochkov (Lahovska), Praha – SOKP 514 – zmahani zavalu při ražbě kaloty 2PT, photo by Ondřej Běhal

Rock climbing instructor (RCI) ČHS

Ondřej “Běhy” Běhal
Instruktor skalního lezení (RCI) Českého horolezeckého svazu (ČHS)
Rock climbing instructor (RCI) of the Czech mountaineering association (ČHS)

Běhy - Strohdach 9-
Ondřej “Běhy” Běhal – Weissenstein – Strohdach 9-, Bayern, Frankenjura, Germany, 2007

Poskytuji komplexní instruktorské služby týkající se skalního, vícedélkového, sportovního lezení a tréninku začátečníků i značně pokročilých lezců.
Působím především v Praze, ve středních Čechách, v Labském údolí, skalních oblastech Českého ráje a v Německé Frankenjuře (Nürnberg). Aktuálně v Calgary (Alberta, Canada).

Charles University in Prague, Engineering geology


Zvětšit mapu

Ondřej Běhal, M.Sc.
Main Study programme: Applied Geology
Subject of qualification: Engineering Geology
Level of qualification: University graduate – Master’s programme of study (5 years)

Studied: 9/2002 – 6/2009

Final state examination: Engineering geology, Mechanics of Soils and Rocks, Methods of Foundation Engineering
Classification: 2 – very good (20.5.2007)

M.Sc. Thesis: Engineering-geological characterisation, monitoring and a numerical model
of exploratory adit and tunnel Lahovská.
Classification: 1 – excellent (9.6.2009)
expert’s opinions – Dr. David Masin (suppervisor teacher) and Dr. Matous Hilar (dissertation reader)

Ondrej Behal’s M.Sc. thesis download (.pdf)

Ondrej Behal’s M.Sc. thesis attachments:
Attachment no. 1 – engineering geological (eg) map of locality surface – tunnel Lahovska (1 : 5000)
Attachment no. 2 – selected eg passports of the tunnel face
Attachment no. 3 – horizontal cross section of the western part tunnel Lahovská (mine map) (1 : 500)
Attachment no. 4 – vertical cross section of the studied geotechnical profile tunnel Lahovska, stationing 12.906 km (1 : 100)
Attachment no. 5 – geotechnical characteristics of kvazihomogenous parts of the tunnel Lahovska, stationing 12.906 km
Attachment no. 6 – nivelation points on terrain – measurements, stationing 12.906 km
Attachment no. 7 – nivelation points in tunnel, convergence profiles – measurements, stationing 12.906 km
Attachment no. 8 – extenzometers – measurements, stationing 12.906 km

Awards: 3. place in FINE and Mott Mac Donald award for best geotechnical Masters thesis 2009 in Czech Republic. Link.

Nabízím projekci a stavbu bouldrových stěn s dopadištěm i lezeckých stěn se zajištěním a příslušenství.
Dále nabízím stavbu umělých i skalních lezeckých cest.

Designing and constructing of an artificial climbing and bouldering walls with protection or crash pads.
Setting of an artificial climbing routes and boulders. Setting and protecting of a natural climbing routes.

Lezecká stěna Nový most Kolín by běhy project:

běhy project
Obr. – Model Lezecké stěny Nový most Kolín – zeleně a fialově – nástřelová rozpracovaná vize (studie) zpracování prostoru stropu (třetí a čtvrté etapy výstavby) – středový řez polokoulí, stena_bp_var2_p3_work2, běhy project, 7/2014

Foto ze stavby 1. a 2. etapy stěny (8/2013 – 3/2014 a 5/2014) viz zde.
Foto ze stavby 3. etapy stěny (6/2015) viz zde.

o projektování bp stěny pod mostem v Kolíně čtěte článek Lezecká stěna Nový most Kolín – info

o vizích budoucnosti bp a možném navázání na první a druhou etapu s maximálním využitím stěny do betonu (minimalizace nákladů) čtěte článek Lezecká stěna Nový most Kolín vize 2015

První etapa výstavby: Na mostě začaly koncem srpna 2013 vznikat první lezecké cesty v položeném a kolmém terénu přímo do betonu. Stavba probíhala dle původního projektu běhy project (bp), který počítal s minimálními finančními prostředky a využíval tedy značně kolmé betonové tedy již téměř hotové profily.

bp profil blueprint
Obr. – Projektová dokumentace k prvnímu dřevěnému profilu na stěně, součást tzv. bp profilu, jedná se o překlenutí cca 0.6 m vysoké a 5 m široké dutiny mezi opěrou mostu a mostovkou (betonovým monolitem), běhy project 1/2014

Druhá etapa výstavby: Stavbu první části “velkého levého” překližkového převisu zrealizovala pražská firma TR-Walls (podle společného projektu TR walls a běhy project). Jde o tzv. “trbp profil” s převislostí až cca 30,2° (dnešní levý větší převis stěny) skládající se ze svařovaného ocelového rámu a krycí překližky. Stavba byla dokončena v dubnu roku 2014.

Třetí etapa výstavby: Stavba druhé části překližkového převisu dle pojektu Tomáše Sládka z TR-walls skončila v červnu 2015. Stavbu realizovala opět pražská firma TR-Walls a použila stejnou technologii jako u druhé etapy. Jde o dnešní pravý převis stěny se sklonem cca až 20°. Převis zakryl většinu svého předchůdce, původní kolmý bp profil v betonu a dřevě.

 

běhy project
Obr. – Vizualizace Lezecké stěny Nový most Kolín – zeleně a fialově – nástřelová rozpracovaná vize (studie) zpracování prostoru stropu (třetí a čtvrté etapy výstavby) – pohled od Z (zepredu), stena_bp_var2_p3_work2, běhy project, 7/2014

bp_beton TR+bp_profil_vizualizace2014 bp_beton TR+bp_profil_2_vizualizace2014
Obr. – Vizualizace Lezecké stěny Nový most Kolín – části připravované k otevření v 5/2014 – část běhy project profil v betonu a dřevě neboli první etapa výstavby (vyznačeno růžově a zeleně). U této etapy selhalo financování, termín dokončení byl tedy velmi nejistý, nakonec byl tento profil během začátku roku 2014 dostavěn bez honoráře běhy projectem (Ondřej Běhal) s nezanedbatelným přispěním Jiřího Belzy a Michala Výborného;
Druhá etapa výstavby: “trbp profil” TR walls + běhy project profil ve dřevě (vyznačeno šedě a modře) tato část byla postavena v 4/2014. Lezitelná byla až v 6/2014 díky stavěčům lezeckých cest především Jiřímu Belzovi, který nahodil první čtyři linky.

stena_most
Obr. – Jedna z prvních studií levé části vestavěné překližkové stěny – varianta 6_1 běhy project (9/2013)

stena_kolin
Obr. – Vizualizace jedné z prvních studií levé a pravé části překližkové stěny, varianta 5_2 běhy project (8/2013)

Vizualizace verze 6_1 video
3D model prostoru pod mostem s jednou z prvních studií levé a pravé části (2. a 3. etapa) vestavěné překližkové stěny, varianta 6_1 běhy project (9/2013)

 

Článek – Lezecká stěna Nový most Kolín – info

 


behy project